Za uslove online kupovine primenjuje se Zakon o zaštiti potrošača ("Službeni glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 i 44/2018, u daljem tekstu: "Zakon"), Odeljak IV. - Zaštita potrošača u ostvarivanju prava iz ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija, od člana 26. do člana 36. i član 12. ovog Zakona.
Objavljivanjem Opštih uslova online kupovine (u daljem tekstu: „Uslovi“), prodavac je ispunio dužnost obaveštavanja potrošača u skladu sa članom 26. i čl. 12 Zakona. Informacije iz navedenih članova Zakona trgovac pruža potrošaču pre sklapanja ugovora, u skladu sa članom 30 Zakona. U svakom trenutku, potrošač može zatražiti ove informacije putem e-maila na contakt@domusnamestaj.rs
Potrošač je svako ko poseti online prodavnicu Domus Nameštaja, odabere bar jedan proizvod, naruči ga i plati prilikom dostave ili karticom.
Naručivanje u internet prodavnici Trgovca se vrši dodavanjem proizvoda u korpu. Narudžbinu je moguće poništiti u svakom trenutku, u skladu sa Uslovima. Pre naručivanja, potrošač treba da potvrdi da je upoznat sa Uslovima objavljenim na sajtu Trgovca na adresi https://Domusnamestaj.rs.
Kupoprodajni ugovor se smatra zaključenim kada Trgovac šalje Potrošaču potvrdu o prijemu porudžbine, potvrđujući time da je proizvod uspešno naručen.
Narudžbinu može izvršiti i registrovani korisnik i neregistrovani korisnik. Registracija nije obavezna za kupovinu.
Ako Trgovac ne može da isporuči naručeni proizvod jer ga nema na lageru, dužan je da u roku od 24h obavesti potrošača putem e-maila. U tom slučaju, potrošač može da otkaže kupoprodajni ugovor ili da prihvati novi rok isporuke. Ako potrošač otkaže kupoprodajni ugovor, Trgovac je dužan da vrati novac uvećan za iznos zakonske zatezne kamate, u skladu sa odredbama Zakona o visini zatezne kamate u roku od 14 dana od momenta prijema obrasca za odustanak, a što trgovac potvrđuje slanjem obaveštenja na e-mail potrošača.
Trgovac je obavezan da vrati novac koristeći isti način plaćanja koji je potrošač prvobitno upotrebio, osim ako potrošač jasno ne pristane na drugi način plaćanja, uz garanciju da zbog tog povrata neće imati dodatne troškove.
Ako potrošač odbije preuzimanje proizvoda koji je naručio i koji je u ispravnom i neoštećenom stanju, trgovac ima pravo tražiti od potrošača da pokrije sve troškove povezane s dostavom tog proizvoda.
Trgovac ima pravo da ne sklopi kupoprodajni ugovor ili da ne proda proizvod potrošaču ako je jasno da je prikazana cena nerealna u odnosu na stvarnu vrednost proizvoda, te da je takva cena posledica očigledne greške u sistemu ili greške prouzrokovane ljudskim faktorom.
Prikazane cene na sajtu su maloprodajne cene sa uračunatim PDV-om. Cene na sajtu mogu se razlikovati od cena u fizičkim prodavnicama Trgovca.
Trgovac je dužan da održava sajt u skladu sa standardima industrije i nije odgovoran za kvalitet internet konekcije potrošača.
Korisnički servis trgovca radi od 9h do 17h radnim danima. Proizvode naručene online šaljemo u roku od tri radna dana, dok tokom sniženja rok može biti pet radnih dana.
Isporuka pokriva celu Srbiju osim Kosova i Metohije.
Vreme isporuke zavisi od momenta naručivanja.
Ako naručite proizvod u petak slanje proizvoda vrši se u ponedeljak, isporuka potrošaču je u utorak između 07h i 16h.
Rokovi se računaju od trenutka kada trgovac primi porudžbinu (kod plaćanja pouzećem) ili kada primi uplatu, odnosno od momenta kada bude odobrena autorizacija platne kartice, kada je potrošač optirao za druge modele plaćanja proizvoda.
Vikend se ne računa u rokove dostave. Maksimalni rok isporuke je 30 dana od zaključenja ugovora.
Trošak isporuke snosi kupac.
U cilju efikasnosti i kvalitetnije komunikacije između potrošača i dostavljača, administratori internet prodavnice trgovca kurirskoj službi daju i broj telefona koji je potrošač naveo prilikom naručivanja proizvoda. Pored navedenog, potrošač u slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti, može robu poslati trgovcu preko pomenute kurirske službe AKS, o trošku potrošača.
Kada trgovac preda proizvod kuriru, obavestiće Vas putem emaila. Kurirska služba isporučuje radnim danima od 07h do 16h. Na dan isporuke naručenog proizvoda potrošač će dobiti SMS obaveštenje nakon čega će ga kontaktirati ovlašćeno lice iz kurirske službe. Ako prva isporuka ne uspe, kurir će Vas kontaktirati i dogovoriti novi termin. Ako ni druga isporuka ne uspe, proizvod se vraća trgovcu koji će stupiti u kontakt s potrošačem, utvrditi razloge za povrat proizvoda i, ako je potrebno, ugovoriti novi datum isporuke.
Proizvodi su zaštićeni pakovanjem prilikom transporta, tako da se prilikom rukovanja u transportu ne mogu oštetiti. Proverite da li na pakovanju ili samom proizvodu ima oštećenja. Ako primetite oštećenja imate pravo da odbijete prijem i o tome obavestite trgovca.
Ako pakovanje nije oštećeno, potrošač preuzima artikl i potpisuje dokument (slip) na kojem su navedeni detalji o pošiljaocu, primaocu i ceni.
U ime Domus Nameštaj obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost svih naših kupaca. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o kupcima/korisnicima i podatke neophodne za poslovanje i informisanje korisnika u skladu sa dobrim poslovnim običajima i u cilju pružanja kvalitetne usluge. Dajemo kupcima mogućnost izbora uključujući mogućnost odluke da li žele ili ne da se izbrišu sa mailing lista koje se koriste za marketinške kampanje. Svi podaci o korisnicima/kupcima se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla. Svi zaposleni [ime prodajnog mesta] (i poslovni partneri) odgovorni su za poštovanje načela zaštite privatnosti.
Trgovac prikuplja podatke u skladu sa vrstom usluge koju pruža potrošačima i zakonskim odredbama o zaštiti podataka. Ovo uključuje osnovne podatke bez kojih trgovac ne može da izvrši svoje obaveze: ime i prezime, adresa, br. telefona, email adresa, podatke o korišćenju sajta i webshopa, i druge relevantne informacije. Više informacija možete pronaći u Politici privatnosti.
Naručene proizvode možete platiti:
Ako plaćate pouzećem, plaćate kuriru prilikom preuzimanja.
Ako plaćate platnom karticom, nakon popunjavanja narudžbine i odabira načina plaćanja platnom karticom, potrošač će biti automatski preusmeren na internet prezentaciju banke Banca Intesa AD Beograd gde je potrebno uneti podatke sa platne kartice. Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije. Sigurnost podataka prilikom kupovine garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa AD Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu. Možete koristiti Visa, MasterCard, American Express ili Maestro kartice.
Ako transakcija ne prođe, sredstva na korisničkom računu neće biti rezervisana i narudžbina će se tretirati kao neizvršena. Korisnik može pokušati ponovno da plati karticom ili izabrati drugi način plaćanja.
Proces obrade narudžbenice započinje kada trgovac primi uplatu na svom računu ili, u slučaju da je korisnik izabrao plaćanje pouzećem, odmah po prijemu narudžbine.
PDV uračunat u cenu i nema skrivenih troškova.
Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu.
U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, [upisati IME_PRODAJNOG_MESTA] je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro, Amex i Dina metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.
Potrošač ima pravo da vrati robu ako je reč o isporuci robe koju nije naručio ili ne odgovara onome što je poručio.
Svaki kupac u slučaju reklamacije dužan je da istu prijavi najkasnije 2 dana nakon prispeća paketa. U tom slučaju, kupac je dužan da fotografije proizvoda dostavi kao i razlog reklamacije koju prijavljuje.
Reklamaciona služba je dužna da najkasnije u roku od 15 dana dostavi odgovor sa obrazloženjem, gde su kupcu ponuđene dve opcije:
Takođe, ukoliko se dese oštećenja prilikom dostave ili bilo kakvi problemi u transportu, kupac je dužan da reklamaciju prijavi istog dana kurirskoj službi na email: reklamacije@aks.rs.
Kupac ima pravo da odustane od ugovora sklopljenog na daljinu bez potrebe da navede razlog, u roku od 14 (četrnaest) dana. Rok za odustanak od ugovora počinje od dana kada je kupac dobio proizvod. Kupac treba da obavesti prodavca o svojoj nameri da odustane od ugovora u pisanom obliku. To može postići korišćenjem obrasca za povlačenje iz ugovora na daljinu (koji može poslati na fizičku ili elektronsku adresu prodavca). Prodavac je obavezan da bez odlaganja odgovori kupcu putem e-maila.
Ako se ugovor raskine, kupac mora o svom trošku vratiti proizvod prodavcu ili osobi koju prodavac ovlasti, najkasnije u roku od 14 (četrnaest) dana od dana slanja popunjenog obrasca za povlačenje od ugovora. Kupac ima obavezu da snosi direktne troškove povraćaja proizvoda, osim ako prodavac nije pristao da preuzme troškove na sebe ili ako nije unapred obavestio kupca da će on biti u obavezi da ih plati.
Pravo na povlačenje iz ugovora ne primenjuje se na kupovinu u fizičkim prodavnicama, jer se ne tretira kao daljinska kupovina ili kupovina van poslovnih objekata. Povrat je moguć samo za artikle koji nisu oštećeni i, gde je to izvodljivo u originalnoj ambalaži, sa svim pripadajućim dodacima i pratećom dokumentacijom.
Kada trgovac primi proizvod, proverava se da li je proizvod oštećen. Kupac je jedini odgovoran za smanjenje vrednosti robe koja proizlazi iz neodgovarajuće upotrebe, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovila priroda karakteristika i funkcionalnosti robe. Ovlašćeno lice trgovca određuje stepen oštećenja, a na osnovu toga se smanjuje iznos koji se refundira kupcu. Ako se proizvod krivicom kupca toliko oštetio da se više ne može prodati, povrat novca će biti odbijen i proizvod će biti poslat nazad kupcu o njegovom trošku.
U slučaju zakonitog povlačenja iz ugovora, trgovac je obavezan da kupcu odmah, a najkasnije u roku od 14 dana od prijema obrasca za odustanak, vrati uplaćeni iznos (uključujući i troškove dostave). Međutim, trgovac nije obavezan da vrati dodatne troškove koji proizlaze iz kupčevog specifičnog zahteva za isporuku koji nije najjeftinija uobičajena dostava koju je trgovac ponudio. Povraćaj sredstava može biti odložen dok trgovac ne primi vraćeni artikl ili dok kupac ne pruži dokaz o slanju - zavisno o tome koji događaj se prvi desi, osim ako trgovac nije ponudio da sam preuzme robu. Ako je proizvod dostavljen kupcu na njegovu kućnu adresu prilikom zaključenja ugovora van poslovnih objekata i ne može se standardno vratiti poštom zbog svoje prirode, trgovac će preuzeti proizvod o svom trošku.
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, potrošač ima pravo da odustane od ugovora, te se primenjuju sledeća pravila:
Rok od 14 dana ističe protekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.
Potrošač nema pravo na odustanak od ugovora, na osnovu člana 36. Zakona o zaštiti potrošača, u slučaju:
Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke. Dakle, potrošač nema pravo da odustane od ugovora ako je reč o donjem vešu, kupaćim gaćama, kupaćim kostimima, čarapama. U slučaju da je proizvod otpakovan pretpostavlja se da je isti korišćen, zbog čega potrošač nema pravo da odustane od ugovora.
Potrošački spor može se rešiti vansudskim putem. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na jasan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova (u daljem tekstu: “telo”). Nadležno Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje.
Međutim, vansudsko rešavanje potrošačkih sporova se ne primenjuje:
Potrošač može započeti postupak pred telom samo nakon što je prethodno podneo reklamaciju ili izrazio nezadovoljstvo trgovcu. Trgovcu je obavezno da se aktivno uključi u postupak alternativnog rešavanja sukoba pred telom.
Vansudsko rešavanje spora između potrošača i trgovca prema ovom zakonu može trajati do 90 dana od dana kada je zahtev podnet. U specifičnim situacijama, ako je spor kompleksan, ovaj rok se može produžiti za dodatnih do 90 dana. U takvim situacijama, telo odmah informiše i potrošača i trgovca o produženju.
Potrošač može odustati od daljeg učešća u vansudskom rešavanju potrošačkog spora do okončanja postupka.
Predlog za pokretanje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora (u daljem tekstu: “Predlog”) dostavlja se nadležnom ministarstvu (Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija) na jedan od sledećih načina: neposredno, preko pošte ili elektronskim putem. Po prijemu ovog predloga, nadležno ministarstvo radi daljeg postupanja po njemu ga prosleđuje telu koje je po mestu obavljanja vansudskog rešavanja potrošačkog spora najbliže mestu prebivališta potrošača ili telu za koje Ministarstvo proceni da će postupak vansudskog rešavanja spora rešiti na najefikasniji i najcelishodniji način, imajući u vidu predlog potrošača (npr. vođenje postupka elektronskim putem, izbor tela najbližeg boravištu potrošača i slično).
Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća sopstvene troškove (primera radi, troškove zastupanja, putne troškove itd). Međutim, rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.
U procesu vansudskog rešavanja potrošačkog spora, svaka strana snosi svoje troškove (kao što su troškovi zastupanja, putni izdaci i slično). Ipak, rad tela zaduženog za vansudsko rešavanje spora je besplatno za stranke u tom postupku.
Pokretanje i vođenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, ne isključuje i ne utiče na ostvarivanje prava na sudsku zaštitu, u skladu sa zakonom. Pored toga, samo učešće potrošača u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora ga ne sprečava da naknadu štete zahteva u sudskom postupku. Zastarevanje i prekluzivni rokovi ne teku u toku postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, a počinju ponovo da teku istekom petnaestog dana od dana okončanja ovog postupka.
Spor između potrošača i trgovca može se rešiti putem arbitraže, ukoliko obe strane zaključe sporazum o arbitraži nakon što je spor nastao.
Arbitražni sporazum je dokument koji su potpisale obe ugovorene strane i u kojem nema drugih sporazuma osim onih vezanih za arbitražni postupak. Pre nego što potpiše sporazum, trgovac je obavezan da informiše potrošača o pravnim implikacijama prihvatanja arbitražnog sporazuma, posebno o obaveznosti odluke arbitraže i troškovima ovog postupka.
Ukoliko rešavanje sporova nije moguće na neki od napred opisanih načina, postupak se može pokrenuti pred nadležnim sudom po mestu prebivališta, odnosno boravišta potrošača.
Pib: 112107361
Matični Broj: 21608718
Email: nmtradekrusevac@gmail.com
Telefon: 0644016015